11 OSCARS RED CARPET: IT’S ALL BUSINESS

Minden évben, amikor kiosztják az aranyozott szobrokat a filmművészet legjeinek, először mindenki az Oscar-díj nyertesek nevére kíváncsi, majd ezután következnek a vörös szőnyeg győztesei. Tudtuk jól, hogy ez már régóta nem csak a színészekről és színésznőkről szólt, hanem a divatházak érdekeltségeiről is. Engem mindig is érdekelt, hogy vajon a legnívósabb események mennyire befolyásolják egy-egy tervező hírnevét, fellendülését és hogy mennyi az annyi?

Az egész világot bejárta az a videó, amikor Jennifer Lawrence a csodás Dior Haute Couture estélyi ruhájában, éppen a lépcsőn tartott felfelé, hogy átvegye a legjobb színésznőnek járó díjat, amikor véletlenül orra bukott. Ez a Dior-nak 4 millió dollárjába került volna! Hogy miért?

A Kantar Media jelentése szerint, 2013-ban egy 30 másodperces hirdetés átlagos költsége az Oscar-díjátadón 1.65 millió dollárba került. Csak az Egyesült Államokban 40.3 millió nézője volt az eseménynek és szintén  több száz ember figyelte a képernyőt más országokból is. Lawrence kis balesetének köszönhetően több, mint 75 másodperc  ’egyéni kamera-figyelmet’ kapott és ez nem tartalmazza a vörös szőnyegen történő interjúkat.

Ariel Foxman, az InStyle szerkesztője szerint ez egy remek alkalom a tervezőknek, hogy bővítsék a vevőkörüket, valamint ez ingyenes marketing is. Ezt a Dior adati is megerősítik: 2012-es bevételhez képest 26%-kal nőtt a divatház profitja, 165 millió euróra pontosan.( A színésznő a márka nagykövete is, így minden nyilvános eseményen a párizsi divatház egyik ruhájában köteles megjelenni.)

lupita-nyong-o-86th-annual-oscars-press-room-02

Mit tehet egy feltörekvő tervező? Vannak siker történetek, mint például, amikor Elie Saab 2002-ben Halle Berry-t öltöztette az Oscar-díjátadóra és ő nyerte el a legjobb színésznőnek járó díjat is. Ugyanakkor megemlíthető a brit tervező, Georgina Chapman, a Marchesa tulajdonosa: 2004-ben Renee Zellweger viselt egy Marchesa kreációt a Bridget Jones premierjén. A címlapok tele voltak az akkor még alig ismert márka kreációjába öltözött színésznővel és mára már jelentőssé nőtte ki magát a divatház.

A mai fiatal divattervezőknek nagyon nehéz ebbe a világba bekerülni, hiszen ezeket az eseményeket rengetegen nézik és sokkal nagyobb a tét. A hírességek kegyeiért is versengenek még a legnevesebb divatházak is, nem hiába jönnek ki kapszula couture kollekciók.

1393807555_jennifer-lawrence-oscar-gown-2014_1

Minden évben az új, felemelkedő géniuszokat célozzák meg a tervezők. Idén a kenyai színésznő, Lupita Nyong’o volt a porondon, főleg miután a Golden Globes-on megjelent egy élénkpiros Ralph Lauren kreációban. Azt hiszem, ezt sikerült felülmúlni a halványkék Prada estélyi ruhájával!

INSTAGRAM: acsigenoemi

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s